Türkiye'nin deniz yolu taşımacılığındaki başarısı dikkat çekiyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'nun açıklamalarına göre, 2024 yılında dünyada yük taşımacılığının %88'i deniz yoluyla gerçekleştirilirken, Türkiye'nin dış ticaret taşımalarının %86'sı deniz yoluyla yapılıyor. Bu durum ülke ekonomisine önemli katkılar sağlıyor. Ülkemizdeki toplam dış ticaret içinde deniz yolunun parasal payı, 2003-2024 yılları arasında 5,9 kat artarak 333,96 milyar dolara ulaştı. Bakanlık, bu payı daha da artırmak için çalışmalarına devam ediyor. Deniz taşımacılığının önemi, artmakta olan küresel ticaret hacmiyle doğru orantılı olarak artmaktadır. Bu durum, Türkiye'nin stratejik konumunu ve gelişen altyapısını öne çıkarıyor. Ayrıca, sürdürülebilir taşımacılık hedefleri doğrultusunda da deniz yolu taşımacılığının payının artması önem taşıyor.
Ro-Ro Taşımacılığı 3 Kat Arttı!

İçindekiler
Türkiye'nin deniz yolu taşımacılığındaki başarısı dikkat çekiyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'nun açıklamalarına göre, 2024 yılında dünyada yük taşımacılığının %88'i deniz yoluyla gerçekleştirilirken, Türkiye'nin dış ticaret taşımalarının %86'sı deniz yoluyla yapılıyor. Bu durum ülke ekonomisine önemli katkılar sağlıyor. Ülkemizdeki toplam dış ticaret içinde deniz yolunun parasal payı, 2003-2024 yılları arasında 5,9 kat artarak 333,96 milyar dolara ulaştı. Bakanlık, bu payı daha da artırmak için çalışmalarına devam ediyor. Deniz taşımacılığının önemi, artmakta olan küresel ticaret hacmiyle doğru orantılı olarak artmaktadır. Bu durum, Türkiye'nin stratejik konumunu ve gelişen altyapısını öne çıkarıyor. Ayrıca, sürdürülebilir taşımacılık hedefleri doğrultusunda da deniz yolu taşımacılığının payının artması önem taşıyor.